Veelgestelde vragen
Wat is de levertijd van mijn bestelling?
Levertijd: binnen 3 tot 5 werkdagen verzonden
Wat zijn de verzendkosten?
Nederland
- Je bestelling wordt gratis verzonden bij een bestelling boven €50,-.
- Bij een bestelling tot €50,- zijn de verzendkosten €3,95.
België
- Verzenden naar België kost €6,95.
Mijn foto draait, wat kan ik hier aan doen?
Zo heel af en toe draait ons systeem ongevraagd een foto. Is dit bij jou het geval? Je kunt gerust je bestelling afronden. Laat het ons daarna even weten op info@gewoonsieraden.nl. Dan zorgen wij zodra wij jouw bestelling ontvangen dat de foto gedraaid wordt.
Kan ik mijn bestelling ruilen of terugsturen?
Retourneren
Ben je niet helemaal tevreden over je bestelling? Dan kan je het natuurlijk terugsturen (met uitzondering van producten die speciaal voor jou op maat gemaakt zijn). Wat de reden ook is, je hebt het recht de bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren.
Je kunt je bestelling tot 14 dagen na ontvangst annuleren door een mail te sturen naar: info@gewoonsieraden.nl. Na de annulering heb je 14 dagen de tijd op je bestelling retour te sturen. Je krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten van je ontvangen order teruggestort. Als er een deel van de bestelling wordt geretourneerd, worden de verzendkosten niet vergoed. De kosten voor het retour sturen naar ons zijn voor eigen rekening.
Na ontvangst van je retourmelding wordt het bedrag binnen 14 dagen teruggestort op de rekening die gebruikt is bij het plaatsen van je bestelling mits het product in goede orde weer bij ons ontvangen is.
Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan je doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.
Zowel het risico van verzenden als de kosten bij een retournering zijn voor eigen rekening. Voeg bij je retour je naam en ordernummer toe, zodat we makkelijk je retour in behandeling kunnen nemen. Gewoon! Sieraden adviseert je retour met track & trace te versturen of te zorgen dat je een verzendbewijs hebt. Op deze manier kan je altijd bewijzen dat je iets retour hebt gestuurd als dit verdwijnt bij de post. Doe je dit niet en komt het niet aan bij ons, kunnen wij de retourzending niet afhandelen.
Maatwerk
Elk gepersonaliseerd artikel is uniek en maatwerk. Op bestelling gemaakte en gepersonaliseerde artikelen kunnen daarom niet geretourneerd worden.
Product ruilen?
Wil je een product ruilen? Dat is helemaal geen probleem. Je kunt hiervoor contact opnemen met info@gewoonsieraden.nl. Wel draag je zelf de kosten voor terugzending van het product.
Kan ik bestellen vanuit België?
Ja, dat kan. Het versturen naar België kost € 6,95. Als je bij het invullen van adresgegevens kiest voor België dan worden de verzendkosten automatisch aangepast in de volgende stap. Let wel: de levertijd kan iets langer zijn, aangezien de bezorging naar het buitenland soms iets langer duurt.
Hoe kan ik betalen?
Je kunt bij Gewoon! Sieraden op meerdere manieren betalen:
iDEAL
Maakt je gebruik van internetbankieren dan kun je veilig via iDeal betalen.
Bancontact
Voor de Belgische klanten; maak je gebruik van internetbankieren dan kun je veilig via Bancontact betalen.
Bankoverschrijving
Je kunt ook door middel van overschrijving het bedrag aan ons overmaken. Dit kan op rekeningnummer NL03 RABO 0149 4296 65, t.n.v. Gewoon Sieraden. Als omschrijving kan je het factuurnummer opgeven zodat we je betaling snel kunnen verwerken.
Hoe kan ik mijn kortingscode of cadeaubon inwisselen
Bij het afrekenen van je bestelling kan je in de stap "Je gegevens" de kortings- of cadeaubon code invullen.
1. Klik op "Kortingscode of cadeaubon inwisselen".
2. Voer je code in.
3. Bij de volgende stap "Bestelling controleren" zie je direct de korting terug.
Ik bestel voor het eerst, hoe gaat dat bestellen?
- Kies de producten in de webshop die je graag wilt bestellen en plaats elk gewenst artikel in de winkelmand. Rechtsboven in het scherm zie je het winkelmandje.
- Heb je alles wat je wil bestellen in de winkelmand, dan klik je op het winkelmandje (rechts in de hoek op het scherm). Je krijgt dan de complete winkelmand te zien. Klik dan op ‘afrekenen’. Hier vul je jouw adresgegevens en factuurgegevens in.
- Je gaat dan naar betaalopties, kies je optie en vervolgt met het plaatsen van de bestelling. Je bestelling wordt vervolgens verstuurd.
Hoe onderhoud ik mijn sieraden?
Wij verkopen geen echt goud of zilver, de kans bestaat dus dat de producten naar verloop van tijd minder mooi worden. Dit zal bij de ene persoon sneller gaan dan andere, dit heeft te maken met de PH-waarde van je huid.
Om zo lang mogelijk plezier te hebben van je items hierbij een aantal tips:
- Laat de sieraden niet in aanraking komen met parfum, haarlak, bodylotion, muggenspray, alcohol, water e.a. vloeibare substanties
- Geef parfum, bodylotion de tijd om te drogen en doe dan pas je sieraden om
- Draag de sieraden nooit in vochtige ruimtes zoals sauna, zwembad of in zee
- Leg de sieraden voorzichtig neer na het afdoen.
- Stel de sieraden niet langdurig bloot aan felle zon
- Draag de sieraden niet bij ruw werk, sporten, douchen of tijdens het slapen
- Droog je handen eerst goed af voor je je sieraden om/in doet.
Hoe weet ik of mijn bestelling goed is doorgekomen?
Wanneer je een product bestelt ontvang je direct na jouw bestelling een bevestigingsmail met een overzicht van je bestelling. Heb je geen bevestigingsmail ontvangen? Kijk dan even of de mail niet in je spambox is terecht gekomen. Je kan ook altijd even contact met ons opnemen via info@gewoonsieraden.nl,
Wat te doen als ik een verkeerde bestelling heb ontvangen?
Ja kan een e-mail sturen naar info@gewoonsieraden.nl en dan zorgen wij zo snel mogelijk voor een passende oplossing.
Kan ik vanuit het buitenland bestellen?
Woon je niet in Nederland, en wil je een product van Gewoon! Sieraden bestellen?
Als je uit het buitenland wil bestellen dan kan je een e-mail sturen naar info@gewoonsieraden.nl en wij nemen contact met je op.
Kan ik mijn bestelling op een ander adres laten afleveren?
Dat kan. Je kan bij de adresgegevens een ander bezorgadres opgeven dan het factuuradres.
Zijn alle prijzen inclusief BTW?
Alle genoemde prijzen zijn inclusief het Nederlandse BTW tarief.
Staat je vraag er niet bij?
Neem dan contact met ons op.